Aušinimo skystis (antifrizas)

Kiekvienas vairuotojas žino, kad aušinimo skystis yra būtina priemonė sklandų variklio darbą palaikyti. Todėl tarp „Lesta” siūlomų prekių rasite antifrizą bei kitus aušinimo skysčius patrauklią kainą, kurie palaikys optimalią variklio temperatūrą, apsaugos automobilį nuo perkaitimo, korozijos ir kavitacijos.

Aušinimo skystis (antifrizas)

Rodoma nuo 1 iki 13 iš 13 (1 puslapių)

Kokiomis savybėmis turi pasižymėti geras aušinimo skystis (antifrizas)? 

Geras aušinimo skystis (antifrizas) turi pasižymėti bent jau trimis svarbiomis savybėmis: neužvirti, neužšalti ir apsaugoti aušinimo sistemoje esančius metalus nuo korozijos, kuri neigiamai juos veikia.

Kokia turi būti aušinimo skysčio (antifrizo) virimo temperatūra?

Aušinimo skysčio virimo temperatūra turi būti ne mažesnė nei 107°C. 

Kokia turi būtų aušinimo skysčio užšalimo temperatūra?

Kristalizacijos arba užšalimo temperatūra turi būti ne aukštesnė nei - 35°C. 

Ką reiškia aušinimo skysčio spalva?

Aušinimo skysčio spalva visiškai nieko nereiškia – gamintojai skirtingomis spalvomis atskiria savo produkcijos rūšis, pvz., skysčius su silikatais ar be jų, su boratais ar be jų ir panašiai. Skirtingų spalvų ar gamintojų skysčių maišyti nepatartina. Geriausia pakeisti visą aušinimo skystį, kad skirtingi korozijos inhibitoriai nereaguotų tarpusavyje, tokiu būdu jie galėtų sudaryti naujus nereikalingus junginius arba suardyti jau esančius kompleksus. Dažniausiai aušinimo skystį renkamasi pagal spalvą. Tačiau būtina prisiminti, kad ne aušinimo skysčio spalva lemia jo kokybę. Jeigu vieno gamintojo aušinimo skysčio spalva geltona arba raudona, tai dar nereiškia, jog jis turės tas pačias savybes kaip ir kito gamintojo parduodamas geltonas ar raudonas aušinimo skystis. Labai svarbu atsižvelgti į tarptautinius klasifikavimo standartus, kurie nurodyti etiketėje. 

Kaip klasifikuojami aušinimo skysčiai?

Aušinimo skysčiai dažniausiai klasifikuojami pagal Volswageno AG TL774 standartą. G11, G12, G12++, G13 atspindi aušinimo skysčio tipą ir jam keliamus reikalavimus. Nors rinkoje galima rasti ir G48, G30, G40 bei GG40. Pastarieji pavadinti pagal vokiečių gamintojo Basf Glysantin sistemą. 

Pigiausias (žalias) aušinimo skystis dažniausiai yra gaminamas glicerino pagrindu. Jis yra vienas pigesnių pasirinkimų rinkoje ir išvis nėra klasifikuojamas. G11 (geltonas) aušinimo skystis yra skirtas senesniems automobiliams (pagamintiems iki 1997 m.), kurių aušinimo sistemoje yra daugiau aliuminio detalių, tačiau jis jau gaminamas kitokiu, etilenglikolio pagrindu. Šiuos abu aušinimo skysčius rekomenduojama keisti kas 3 metus. 

G12 ir G12+ (raudonos spalvos antifrizas) skirtas automobiliams, gamintiems nuo 1996 metų. G12++ (violetinis) – automobiliams, gamintiems nuo 2005 metų. Abu šie skysčiai priskiriami prailginto veikimo (long – life) aušinimo skysčių kategorijai ir yra keičiami kas 5 metus. G13 (violetinis) skirtas automobiliams, kurie gaminti nuo 2008 m. Nors šis aušinimo skystis pasižymi tomis pačiomis savybėmis kaip ir G12++, tačiau jo sudėtyje yra nedidelis kiekis glicerino, kuris draugiškesnis gamtai. Šios kategorijos skysčiuose naudojamas labai gerai išvalytas glicerinas, tinkamas naudoti ir kosmetikos gaminiams, todėl jis žymiai brangesnis nei kitų kategorijų aušinimo skysčiai. G13 aušinimo skysčiai pasižymi sustiprinta aliumimio apsauga nuo korozijos.